wateringseveld logo1

Laan van Wateringseveld 1000, 2548 CS Den Haag, 070-3941157

chiro1

Binnen onze praktijk kennen we drie fases in de behandeling:

I Pijnbestrijding
II Stabilisatie
III Preventie

Er is pijn > Pijnbestrijding

Onzekere balans, gevoelig voor terugval of blessures > Stabilisatie
Gezond > Preventie

Pijnbestrijding

De meeste patiënten komen binnen met pijn. De behandeling zal gericht zijn op het verminderen van de pijn. In het algemeen zijn bij acute klachten 6 tot 8 behandelingen nodig. Bij chronische klachten moet men gezien de lange voorgeschiedenis wat meer geduld hebben.

Stabilisatie

Na de pijnbehandeling zal het lichaam neigen terug te vallen in het oude patroon. Spieren en het omliggende weefsel moeten wennen aan de herstelde beweeglijkheid van de gewrichten en trekken de gewrichten als het ware weer in de oude positie. Om dit patroon te doorbreken begint de tweede fase van behandeling. Deze is gericht op het terug in balans brengen van het lichaam. Soms zijn hierbij aanpassingen nodig van de werksituatie of houding en krijgt men uitgebreid advies over nuttige oefeningen. In deze fase wordt minder behandeld en meer geoefend.

Preventie

Net als regelmatige controles bij de tandarts en de APK van uw auto, kunnen regelmatige controles bij de chiropractor helpen bij het voorkomen van ernstiger klachten in de toekomst. U kunt hiermee voorkomen dat kleine bewegingsstoornissen ontaarden in een echt probleem.

> zie ook 'De behandeling'